Хто брав кредити у банках, неодноразово стикалася з тим, що витрати на їх обслуговування виявлялися більшими, ніж очікували. Через те, що користувач не враховував страховки, податки, послуги тощо.
З 19 січня 2020 р. у дію введено зміни до законодавства, які покращують захист прав споживачів фінансових послуг. Відтепер споживач фінансових послуг має отримувати повну інформацію щодо того, які витрати очікують на нього при обслуговуванні кредиту.
Відповідно, у вартість споживчого кредиту мають бути включені
- страховка, яку встановлює банк,
- суми, які будуть взяті на податки,
- збір державного пенсійного страхування,
- послуги нотаріусів, державних реєстраторів, тощо.
Також Нацбанк зобов’язує банки надавати повну інформацію щодо тих послуг, які вони надають – як на сайтах так і в рекламі.
Всі зміни детально прописані у постанові Нацбанку № 8 від 16.01.2020 р., де описані всі складові, котрі мають враховуватися банком і демонструватися споживачу під час оформлення кредиту. Також у ньому надається детальне роз’яснення щодо оформлення подібних матеріалів.
Безумовно, це дозволить більш відповідально обирати кредити користувачам, з одного боку, і зменшить ризики неповернення кредитів для банків, з іншого.
Читайте також: Гарантії по вкладах: коли буде 800 000 грн.?