Через складну економічну ситуацію, розвивати бізнес в Україні доволі складно. Проте попит на речі першої необхідності є завжди. До них відносяться продукти, засоби гігієни, ліки, одяг. Саме останній і може стати прибутковим видом бізнесу.
Адже не всі мають змогу купити якісний одяг, а недорогий або відверто дешевий дуже неякісний і швидко виходить з ладу. Тому у популярність знову ввійшов секонд хенд.
Як почати бізнес нуля на продажі одягу с Секонд Хенду
Не можна розпочати бізнес і нічого в нього не вкласти. Такого не буває. Проте реально розпочати свою справу, маючи невелику суму грошей. Наприклад, аби відкрити власний магазин секонд хенду для початку достатньо володіти 2-3-ма тисячами доларів.
Звісно, багато буде залежати від розміру магазину, проте за цю суму доволі реально зробити щось невелике, але миле і прибуткове. Головне, правильно розставити пріоритети і не слухати некваліфікованих підказок.
Фактори успіху магазину Секонд Хенд
Вважається, що магазин секонд хенду в першу чергу має бути успішним, якщо він буде розташований в правильному місті. Найкраще – це розмістити його так аби поряд були пішохідні доріжки, зупинки громадського транспорту, великі супермаркети, можливо, ринки.
Тобто, варто аби повз магазин проходило багато людей. Доволі непогано «почувають» себе такі магазини, які функціонують у звичайних спальних районах. Адже саме там проживає велика кількість людей, які не дуже забезпечені і які шукають, де купити одяг дешевше. Та й орендна плата за таке приміщення зазвичай в рази нижча, ніж в центрі міста.
До речі, не завжди локація у середмісті може бути вдалою. Зазвичай там дуже висока орендна плата, а покупців не так вже і багато. Адже традиційно, всі розуміють, що ціни у центрі міста вищі, ніж у спальних районах, тому навряд чи хтось піде купити речі секонд хенд у самісінький центр міста.
Другим дуже важливим фактором є співвідношення товару і його вартості. Відразу ж зрозумійте для себе які речі Ви хочете реалізовувати: хороші чи дешеві? Адже не можна накупити зовсім дешевого непотребу і намагатися продати його в рази дорожче.
Також не слухайте тих постачальників, які будуть казати Вам, що секонд хенд – це лотерея. Крім того, не співпрацюйте з тими, хто не дозволяє переглядати мішки з одягом. Адже, скоріше за все, там неякісне шмаття.
Пам’ятайте, що дуже дешевий товар зазичай неякісний. А той, хто пропонує тонни одягу за дуже невисокою ціною і при цьому не дає можливості його нормально подивитись, більше всього – шахрай, який просто продасть Вам непотріб. І він це знає, і впевнений, що Вас ніколи більше не побачить.
А тому відразу ж знайдіть собі добросовісних постачальників, які стануть Вашими постійними і надійними партнерами. Якщо у Вас буде з самого початку відкриття магазину хороший одяг, то є великі шанси на гарний успіх і великий прибуток.
Як відкрити магазин Секонд Хенду?
Якщо ви знайшли приміщення і хорошого постачальника, то потрібно далі розробити механізм дії. Отже, перш за все приведіть приміщення магазину до ладу. Не варто робити ремонт з нуля, але освіжити його потрібно. Адже це обличчя Вашого магазину, і брудне, сіре, без ремонту приміщення точно не буде «плюсом».
Не забувайте і про торгівельне обладнання. Але от у такому магазині воно мінімальне: вішалки на яких буде розміщуватись одяг, трубки на які Ви його повісите, корзини, ваги (якщо торгівля буде йти на вагу), кілька манекенів, дзеркала, шторки для кабінок в примірочну.
Слідкуйте аби все було акуратно, естетично і не торгуйте прямо з коробок, не накидайте речі в кучі. Вони мають бути акуратно повішені, посортовані, поділені на категорії.
Не забудьте про рекламу. Але тут хоч і багато варіантів, може бути і чимала кількість витрат. Але спробуйте бути помітними: використовуйте зовнішню рекламу (вивіски, банери). Можете задіяти місцеві ЗМІ, радіо, активно застосовуйте соціальні мережі. Звісно і вдячні клієнти зроблять Вам рекламу.
Не забувайте і про флаєри, які треба роздавати чи розкидати у поштові ящики. Взагалі, тут всі засоби хороші. Але професійна реклама – річ недешева. Тому для початку робіть щось бюджетне і те, що не потребує великих вкладень.
Далі зверніть увагу на ціноутворення:
- Торгівля на вагу зазвичай відбувається, коли йде мова про дуже дешевий секонд хенд.
- Більшість магазинів працюють за схемою: у день «завозу» ціна найбільша, в останній день цього ж «завозу» вона найменша. Зазвичай, наприклад, у четвер привозять товар, тоді він коштує, припустимо, 200 гривень за кілограм. Тоді ж можна вибрати і найбільш якісні речі. До наступної середи товар стає у ціну, наприклад, 30-40 гривень за кілограм. Звісно, тоді одяг можна купити за копійки. Але й до того періоду якогось хорошого одягу майже не лишається. Проте у четвер знову привозять товар і все починається з початку.
- Можна оцінити кожну річ окремо. Така практика теж існує, проте вона діє з більш якісним секонд хендом. Тай процес це довгий і трудовмісний.
- Можете міксувати два способи ціноутворення: цінники і торгівля на вагу. Проте який найзручніший, обирати вам.
Не забувайте і про продавців. Дуже часто, це сімейний бізнес. Адже контролювати кількість товару тут дуже складно. Тому або робіть це сімейною справою або беріть продавців/управляючого, якому повністю довіряєте. Та й на початку в магазині потрібно бути постійно аби все зрозуміти,. побачити недоліки і нюанси.
Як купити товар і сформувати асортимент для магазину Секонд Хенд
Для того аби зрозуміти що і скільки купувати, потрібно вивчити попит на товари на місцевому ринку. Більшість речей, які добре продаються – жіночі, але й без чоловічих не обійтись. Та варто робити правильне співвідношення між дорогими і дешевими речами, між дуже якісним товаром і тим, що бажає кращого. Не можна обійтись без того і іншого.
Для того аби для початку наповнити магазин, потрібно розрахувати скільки товару треба. Зазвичай це 10-15 кілограм на квадратний метр. Крім того, приблизно раз на тиждень товар оновлюється або довозиться. Тобто потрібно мати речі «про запас».
Далі потрібно зрозуміти яким товаром Ви будете торгувати: оригінальним чи сортованим. Оригінальний – дорожчий. Там можна знайти брендові речі, дуже якісні, навіть з цінниками. Дуже часто цей одяг приходить з багатих міст чи районів.
Нерідко там є дійсно речі високої якості. Вважається, що найякісніший той одяг, який приїжджає з Півночі Англії і Шотландії. Але єдиної точки зору немає. Чим ближче країна, з якої приїжджає «секонд» тим він гірший і дешевший.
Сортований одяг – це ті речі, які вже поділені за категоріями. Їх є багато і з цим треба розбиратися уже в процесі роботи. Наприклад, це жіночі, чоловічі, зимові, літні, шорти, майки.
Тобто, це уже відібрані речі, які зазвичай складаються за певними групами чи ознаками. Цей одяг дешевший, але є величезний ризик того, що у недорогих мішках буде багато відвертого непотребу, старого, зношеного, того, який ніхто не придбає. Так само, може бути і несезонний одяг, який доведеться зберігати на складі.
Тому найкращий варіант – це торгівля оригіналом і сортованим одягом. Зазвичай більшість магазинів так і роблять. Тут не варто обирати щось одне. Бо, скоріше всього, за деякий час Ви все одно будете шукати і друге.
Фінансові розрахунки магазину одягу Секонд Хенд
Можна по різному розраховувати прибутки і рентабельність, але прибуток зазвичай великий. Він складає 30-50 % чистого прибутку. Туди уже включені витрати на непродані речі. Вони повинні становити не більше 30%.
Собівартість товару приблизно 35%. Варто відразу ж розрахувати середні затрати на день. Тоді будете знати, скільки варто виторгувати. Наприклад, якщо витрати 100 гривень, то маєте заробляти не менше 200. Це вже буде прибуток 50 %.
Отже, відкрити магазин секонд хенду – справа досить прибуткова. Але тут є нюанси. Тому перед відкриттям потрібно все прорахувати і добре продумати.