Сб. Кві 20th, 2024
Як пройти успішно співбесіду

Йдучи на співбесіду з роботодавцем, всі ми стараємося знайти поради стосовно того, як потрібно себе вести, які запитання поставити, що відповідати на питання рекрутера. Це безумовно, важливо, але є теми, яких краще не торкатися, презентуючи себе.

Це не якась важлива в професійному плані інформація, швидше, питання на яких не варто зупинятися, щоб не зіпсувати загальне враження про себе як спеціаліста та людину.

Обговорення негативу, який був на ваші колишній роботі та у відношеннях з колегами.

У рекрутерів часто виникає питання: «Чому саме ви змінюєте місце роботи. Роботодавець розуміє, що на такий крок люди зважуються тільки якщо були дійсно серйозні причини.

Він хоче почути об’єктивну інформацію. Відповідаючи, в жодному разі не переходьте на особисті відносини з колективом або керівництвом. Співрозмовник не уявляє загальної картини, яка там була. Тож може зробити висновок, що ви конфліктна людина, не здатна на компроміси.

Найкраще, сконцентруватися на мотивації — ви прагнете чогось більшого. Роботодавець краще сприйме інформацію, що ви хочете іти «кудись», а не від чогось». Кожному приємно бачити у своєму колективі людину, яка хоче навчатись та розвиватись.

Не розповідайте, як неправильно налаштований робочий процес в попередній компанії де ви працювали. Імовірно, прийдеться давати відповідь на запитання: «Що саме ви зробили щоб змінити систему розвитку компанії». А вам точно потрібні такі питання на першій співбесіді?

Нові ідеї та пропозиції.

Деякі кандидати, вже з перших хвилин співбесіди, починають викладати своє бачення роботи нової компанії, радять як краще організувати процес приймання на роботу.  Не треба з цього почитати. На деякий час залиште при собі ідеї стосовно змін в системі організації роботи компанії.

Ініціатива – це добре, але проявіть її трошки пізніше. Свої пропозиції краще викладати після того, як вийдете на роботу, розберетеся що як і чому працює. І вже на основі певних даних, пропонуйте свої ідеї. Інакше, в роботодавця може скластися враження, що ви спочатку робите, а потім думаєте. Навряд, чи йому потрібні такі люди.

Оминаємо гострі теми.

Політичні погляди, релігійні переконання – це не ті питання, про які варто згадувати при співбесіді. Це навіть не тема для розмов з колегами. Співбесіда з роботодавцем повинна показати ваші професійні знання Якщо «гострі» теми напряму не пов’язані з вашими професійними обов’язками.  Спілкуйтесь на конфліктні теми в неробочий час.

Рекомендації від автора Як скласти резюме правильно та які дані вказувати та переглянути зразок

Особиста інформація.

Багато кому неприємно на співбесіді відповідати на особисті питання. Наприклад: «Чи ви заміжня? Скільки у вас дітей?» Чи можна не відповідати на подібні питання? Спробуйте поставити питання у відповідь: «Чому для компанії це має серйозне значення?» можливо, це дійсно важливо.

Наприклад, якщо робота передбачає часті відрядження, а ви самостійно виховуєте маленьку дитину. Навряд, чи у вас буде можливість, працювати з повною віддачею. Якщо вагомого пояснення ви не отримали, а питання вас якимось чином ображають, можете на них не відповідати. Це може бути сигналом, що корпоративна політика даної компанії вам не підійде.

Детальна автобіографія, починаючи з народження.

Пропозиція роботодавця розповісти про себе не означає, що його цікавлять ваші дитячі досягнення. При самопрезентації приділіть увагу своїм професійним навичкам, задачам, над якими працювали та отриманим результатам. Розповідь почніть з того моменту коли розпочалася ваша професійна діяльність.

Про шкільні роки згадуйте лише в тому разі, якщо своєю основною темою ви почали займатися ще навчаючись в школі. Навряд чи перемога на олімпіаді з літератури в п’ятому класі підвищить ваш рейтинг у роботодавців.

Питання, які не стосуються роботи.

Перша співбесіда зазвичай триває 20 -40 хвилин. За цей час треба максимально схилити інтерв’юера на свою сторону, переконати його в вашій професійній компетентності. Розповіді про ваше дозвіллі, можливо цікавлять потенційного роботодавця, йому цікаво дізнатися що ви за людина, проте подібні розмови будуть зайвими. Цінуйте час співрозмовника.

Рекомендуємо прочитати про ТОП 10 високооплачуваних спеціальностей в Україні кінця 2020 року

Не знаєте відповіді на запитання.

Інколи, таке трапляється. Ніхто не може знати все. І синдром відмінника в даному випадку недоречний. Вважаєте, що краще відповісти хоч щось, ніж промовчати. Не в даному випадку. Відповідаючи навмання, ви почнете перераховувати безліч варіантів. Це не покаже вас в привабливому світлі.

Краще, чесно признатися ви не знаєте відповіді, але обов’язково детально вивчите питання, після закінчення співбесіди. Запитайте, яку літературу варто почитати, можливо варто пройти курси, щоб детально розібратися в темі.

Тепер ви знаєте коли «мовчання золото», і навпаки. Можна сміливо йти на співбесіду.

Від Specialist