Як скласти резюме правильно у 2020 році. Які дані вказувати та переглянути зразок

Гарне і професійне резюме – це основа успіху. Адже на нього в першу чергу звертають увагу ті, хто працює у відділах кадрів або займається пошуком працівників. Звісно, у кожного підприємства свої побажання щодо вмінь та навичок працівника, проте все ж є основні речі, які повинні бути у резюме.

Воно – це перше враження, яке справляє потенційний колега чи шукач роботи. Тому скласти його треба максимально грамотно.

Що таке резюме?

Сьогодні в Україні будь-яка компанія обов’язково попросить у Вас резюме.  Без нього не варто йти на співбесіду або влаштовуватись на роботу. Звісно, люди старшого віку, які працювали у часи планової економіки, інколи скептично ставляться до цього документу. Проте молодь має не один зразок резюме і намагається скласти його якомога повно.

Резюме – це короткий виклад суті. Тобто, тут Ви маєте найбільш стисло, проте найточніше розповісти про себе. Найголовніше, Ви маєте вписати місце навчання, роботи, основні особисті якості. Інколи роботодавці просять вказати Ваше відношення до спорту, алкоголю, віри. В принципі, на такі питання можна давати відповіді, головне, щоб це не переходило дозволеної етикою межі.

Деякі компанії просять потенційних працівників принести не резюме, а сurriculum vitae. По суті, це те ж саме, проте даний термін поширений у країнах Північної Америки. Тому логічно, що якщо Ви влаштовуєтесь працювати у філіал такої фірми в України, то Вас попростять принести саме такий документ.

Резюме: які його типи існують?

За інформаційною складовою резюме, зазвичай, розділяють на кілька типів. Це хронологічні, змішані, академічні, функціональні, професійні. В більшості випадків складають універсальне резюме, де описують професійні та особисті якості, стаж роботи.

як правильно скласти резюме в Україні, нові варіанти

Якщо у людини в роботі були значні перерви, то складають функціональне резюме. А якщо людина працювала багато, але за різними спеціальностями, то тоді придумують хронологічне резюме. Інколи пишуть змішане резюме, яке має ознаки різних типів резюме. Для того аби отримати посаду у наукових центрах, університетах, варто скласти академічне резюме.

Рекомендуємо статтю Робота в інтернеті на дому. 10 перевірених методів заробітку вдома

Всі типи є досить умовними і в чистому вигляді практично не зустрічаються або використовуються досить рідко.

Як правильно скласти резюме, щоб отримати роботу

Для того аби Вас помітив роботодавець, резюме повинно бути ідеальним. Тут використовується виключно діловий стиль, без малюнків та різних кольорів. Звісно, є виключення, якщо роботодавець вимагає написати про себе у художньому стилі або намалювати карикатуру на себе.

Для друку тексту варто використовувати шрифт Times New Roman, інколи Arial. Можна виділити заголовки або основне чорним шрифтом. До державних закладів резюме пишеться лише на українській мові. Для інших організацій може допускатися використання російської або інших мов.

Потурбуйтеся про грамотність тексту. Адже якщо напишете його з помилками, то можете ніколи не потрапити на співбесіду.

Дуже часто у резюме просять розміщувати фото. Ставлять його у лівий верхній куток. Воно має бути невелике, «паспортне». Це допоможе роботодавцю візуалізувати Ваш образ.

Дуже часто резюме відсилають за допомогою пошти чи факсу. Слідкуйте аби воно було акуратним, фото не змазалось. А видрукуване резюме має бути на хорошому папері, не зім’ятись, не заляпатись.

Яка структура резюме? Основна інформація

Резюме складається з кількох блоків. Вони повинні бути чітко структуровані. Отже, спочатку варто написати назву (резюме). Тоді вкажіть мету пошуку роботи. Потім пишіть особисті дані та місця навчання. Після того опишіть свою трудові діяльність та інші види робіт (наприклад, військову службу).

Якщо у Вас є додаткова інформація, яку хочете повідомити, також обов’язково вкажіть її. Наприклад, вкажіть, якщо у Вас є інвалідність. Якщо маєте рекомендації з інших місць роботи також додайте їх. В кінці позначте дату написання резюме.

Зазвичай, заповнити резюме нескладно. Проте, у цілях пишіть небагато, буквально 2-3 речення. Там вказуйте мету пошуку роботи або чому саме Ви хочете працювати на даній посаді. У особистих даних вказуйте дату народження, проживання, сімейний стан.

Цікаво знати Робота на дому – менежер з продажу товарів

Коли описуєте навчання, то спочатку розповідайте про школу і середні спеціальні заклади, тоді про вузи і післядипломну освіту. Там же пишіть і про курси, тренінги. Професійну діяльність починайте описувати з проходження практики. Тоді поступово розповідайте про всі місця роботи, пишіть, що вмієте робити, чим займались.

Тут же вкажіть і навики володіння комп’ютером, знання мов.

Щодо додаткової інформації, то чітких вимог немає. Її, в принципі, можна і не вказувати. Так само і рекомендації: вони будуть плюсом, але якщо їх немає, то нічого катастрофічного у цьому немає.

переглянути приклад резюме для заповнення

Взагалі, резюме – це не історія Вашого життя. Це стисли огляд Вашої професійної діяльності. Тому можете використовувати дипломи, витяги із трудової книги. Резюме не повинно втомити роботодавця, воно має його зацікавити.

Крім того, дуже уважно поставтеся до фото. Воно має бути ділове, серйозне, а якщо у Вас такого немає, то прикріпляти фото із пляжу чи сімейного застілля не потрібно. Тоді ліпше обійтися без фотографій.

Яку ще інформацію можна вказати у резюме?

В резюме варто вказувати лише правдиву інформацію. Тут має бути все описано дуже лаконічно, максимально стисло і точно. Ні в якому разі не можна вихваляти себе або навпаки писати «пішов з попередньої роботи, бо прийшов тули п’яний». Це – офіційний документ і тут місце лише фактам.

Проте подавайте все стриманою мовою, уникаючи жаргонів і емоцій. Звісно, пишіть все дуже акуратно і продумано.

Крім того, нинішні роботодавці часто вивчають і сторінки у соціальних мережах. Тому будьте обачні, якщо претендуєте, наприклад, на посаду вчителя а у акаунті є фото з вечірок чи із алкоголем, краще видаліть їх. Адже сторінка має скласти про Вас позитивне враження, Ваш імідж має бути бездоганним.

Якщо роботодавець просить вказати суму зарплатні, яку хочете отримати, пишіть чітко. Не варто вказувати, що хочете отримувати мільйон. І звісно, будьте реалістом у цьому питанні.

Скачати приклад шаблну резюме у форматі Word можно за посиланням.

Як складати резюме для представників різних професій

Кожна професія має свої особливості, тому є певні шаблони для створення резюме. В основному їхня різниця полягає у описанні професійних навичок та додаткових умінь. Адже є певні особливості у кожній роботі.

Наприклад, водій має вказати чи вживає алкоголь або чи має погані звички. Тут навіть не лишнє буде вказати і свій стан здоров’я, адже є відповідальність за життя людей. Бухгалтери повинні вказувати чи можуть вони тримати конфіденційну інформацію у таємниці.

скласти резюме та скачати готовий приклад

Дуже часто ставляться питання і про стресостійкість продавців, медсестер, вихователів. Резюме медика взагалі може включати різні елементи, адже тут мова йде про людське життя і збереження лікарської таємниці.

Резюме Ви повинні складати самостійно. Навіть якщо воно буде неточним, воно буде Вашим. І роботодавець це помітить. А найголовніше Ви повинні не боятися писати про себе в резюме.

Зараз читають Джерела пасивного доходу. Як отримати пасивний дохід в Україні

Адже Ви завжди зможете допояснити щось роботодавцеві, розказати більше про себе. І маєте бути впевнені в собі, бо резюме – це лише щабель до омріяної роботи, а от здобудете Ви її чи ні залежить не від шматка паперу, а від вас.