SEO аудит сайту та його важливість для успішного просування у майбутньому

На черзі важливий момент для початку процесу оптимізації та просування сайту – аналіз на відповідність вимогам пошукової системи Google та відсутність помилок. Ця процедура є важливою для будь-якого ресурсу: нового чи вже готового, який просувався.

Аналіз сайту можна розділити на такі частини:

1) Пошуковий аналіз сайту – перевіряється відповідність сторінок та її оптимізація під вибрані пошукові запити;

2) Технічний аналіз сайту – проводиться для визначення програмних проблем на стороні коду сайту;

3) Контент-аналіз сайту – аналізуємо тексти, описи, фото та їх оптимізацію, оцінюємо якість та розмітку, унікальність тощо;

4) Аналіз зручності або Юзабіліті – перевіряються ключові та другорядні процедури функціоналу, наскільки зручно використовувати сайт, чи немає проблем із оформленням замовлення, переглядом сторінок та контенту, розміщення елементів, адаптивність під мобільні пристрої тощо;

Окремо можемо визначити Експрес-Аудит сайту. Процедура передбачає поверхневий аналіз ресурсу, для надання розуміння замовнику щодо критичних проблем та ступінь підготовки сайту до просування, що можна оцінити без підключення до детальної статистики та сторонніх сервісів.

Які переваги отримання SEO-аудиту сайту перед початком просування?

Перевірка технічного стану дозволить виправити помилки, що з’являються у процесі наповнення та розширення web ресурсу: рідіректи, дублі, швидкість завантаження, технічні дублі сторінок, відповідність системних файлів тощо.

Проаналізувавши структуру сторінок сайту на відповідність вимогам пошукової системи. Маємо на увазі розмітку та зв’язок між сторінками. Саме вона може вплинути на якість індексаціях сторінок, а також вплинути на позиції у майбутньому.

Для сайтів, що уже просувались допоможе знайти точки для підвищення пошукового органічного трафіку. Дуже часта проблема власників сайтів, коли виконано максимально рекомендацій із різних манулів та джерел, але трафік «застиг» на тих же показниках або й взагалі – погіршився. У даному випадку вкінці аналізу буде складено план робіт для покращення ситуації.

Проводимо якісно аудит сайту для успішного просування ресурсу

На які пункти детально акцентуємо увагу при SEO аналізі сайту

Аналізуючи виконані проекти за понад 9 років, можна сказити точно – аналіз сайту проведений завчасно та вірно допоможе не лише прискорити віддачу від процедури зовнішнього просування сайту, це економія бюджету. Далі розповім про ключові моменти на які звертаю увагу при проведені аналізу:

На перше місце поставимо системний файл robots.txt який розміщується у кореневому каталозі сайту та містить інструкції для пошукових систем. Завдяки їм ми можемо отримати:

Зменшення навантаження на сайт під час сканування сторінок сайтів пошуковими роботами, коли директивами закриваються системні, не потрібні за індексації сторінки, тим самим збільшити безпеку від атак вірусів;

Вказати основну версію сайту (дзеркало), вказати на розміщення іншого системного файлу sitemap.xml сама детальні інструкції для вебмайстрів

Далі детальніше про файл sitemap.xml. Другий за важливістю системний файл, який розміщений у кореневому каталогу та вміщує у себе ієрархію сторінок ресурсу із показником пріоритетності та частоти сканування. Детально про його створення та структуру описано тут.

 Особлива увага файлам що переважають розмір 50Мб та більше 50 тисяч сторінок (це великі інтернет-магазини, каталоги тощо). Пошукові системи мають обмеження на сканування та завантаження, детальніше про це можна почитати тут.

Оцінка індексації сторінок сайту та ймовірність підпадання сторінок під тіньовий бан. При проведенні аналізу сайту у пошуковій стоці використовуються пошукові оператори, наприклад site:vashsait.com тут перевіряємо кількість сторінок поданих та присутніх у індексі. У разі виявлення проблем, потрібно проводити детальний аналіз.

Параметри URL сторінок сайту. Правильні URL адреси мають перекладатись на латину та містити не більше 150-200 символів, легко читабельні. В ідеальному варіанті формування таких адрес налаштовується автоматично на сайті та включає назву товару або певні ключові слова. Це не лише поліпшить індексацію ресурсу, але й облегшить розуміння для користувачів.

Швидкість завантаження сайту. Цей параметр дуже добре сприймається не лише пошуковими роботами, але й користувачами. Зрозуміло, що коли сторінка вашого сайту починає завантажуватись по 20 секунд або й довше, це негативно вплине на поведінку відвідувачів.

Досить складно отримати хороші показники у зеленій зоні аналізатора на мобільних пристроях та дескопті. Наразі ресурси наповнені хорошими фото, скриптами, віджетами сторонніх сайтів, аналітикою, а це все навантажує ресурси. Відключивши все або ввімкнувши асинхронну чи відкладене завантаження може порушити роботу сайту. Тут потрібно знайти кращі показники без впливу на функціонал.

Внутрішні посилання, перелінковка. Завдяки цьому можна підвищити вагу та значимість певних сторінок на сайті. Використовувати можна як прямі анкори із ключами так і нейтральні частини тексту (наприклад: у статті, на сторінці, тут)

Заголовки сторінок Title. При аналізі сайту багато уваги потрібно приділити цьому пункту. Саме заголовки починають виділяти Ваш ресурс у пошуку та складають перше враження. Вони мають бути інформативні, включати ключові запити та в ідеалі не перевищувати 90 символів.

Рекомендуємо нашу статтю Чому потрібно замовити SEO просування сайту в приватного спеціаліста?

Описи сторінок Description та Keywords.  Другий за важливістю тег при внутрішній оптимізації сторінок сайту. Окрім частинок текстового опису сторінок пошукова система може включити саме текст із цього тегу у сніппет. Це вже «другий контакт» користувача із сайтом. Тут потрібно використати також ключові столова, та дати коротке розуміння про ваш товар/послугу, в ідеалі не перевищуючи ліміт у 160 символів, все інше просто обрізається для пошуку. Детальніше про meta teg читаймо тут.

Аналіз сайту та використання мікророзмітки
Приклад використання мікророзмітки у Google

Мікро розмітка сайту. На сьогодні важко знайти при аналізі сайти, які не використовують цей функціонал. Особливо популярністю дане доопрацювання користується у інтернет магазинів. Адже окрім описаних тегів вище, ви можете додатково отримати місце у пошуковій видачі та збільшити CTR оголошення (клікабельність) використовуючи рейтинг, ціну, наявність тощо. Детальніше можна ознайомитись тут.

Контент сайту. Ставимо цей пункт наостаннє місце нашої статті, але не по важливості для пошуку. Саме контент багато у чому буде вливати на ваші позиції у пошуку. Так, оптимізатори використовують такі хитрі SEO тексти, де використано перелік ключів із підвищеним відсотком частотності. Потрібно такі маніпуляції використовувати із розумінням та пам’ятати, що такі матеріали лише розбавляють загальний контент сторінки та розміщується у мало видимій зоні (наприклад внизу сторінки). Не копіюйте контент із інших ресурсів, пишіть унікальні та цікаві описи, статті із логічно розділеним пунктами.

Зображення на їх оптимізація. Додатковий контент Вашого сайту, який цілком реально приноситиме додатковий трафік. Багато користувачів користуються саме пошуком по картинках, коли шукають потрібні товари. Використовуйте по максимум атрибут ALT та TITLE у зображеннях. Вони мають бути заповнені не гірше основних META тегів. Другий пункт – це якість фото, при можливості робіть свої оригінальні фото, давайте логічні імена латиницею, робіть компресію для зменшення розміру у нових популярних форматах, це оцінять пошукові роботи та користувачі на мобільних пристроях. У нас уже є окрема стаття про це Використання зображень для залучення трафіку на сайт та виділятися у пошуку

Аналіз посилань на сайт. Також важливий момент для сайтів, які уже почали просуватись, але не досягають результатів, або й навпаки – погіршили. Аналізуємо типи анкорів, кількість, якість ресурсів.

Наявність та коректність мобільної версії. Тут просто скажемо у цифрах, що це на кінець 2009 року показники користувачів із мобільних пристроїв не перевищували 30% від загального трафіку. На момент написання статті ми отримали уже 50-60% трафіку у певних сегментах саме із смартфонів. Тому аналізуйте та робіть все для того, що мобільна версія була зручною, швидкою у завантаженні навіть в умовах повільного інтернету. В ідеальних варіантах розробники пропонують дві версії сайту: одну для комп’ютерів та іншу для мобілок. Дуже великого поширення набуває AMP технологія, та уже використовується ресурсами.

Хороший SEO аналіз сайту допоможе усунути більшість проблем для просування сайту, допоможе зекономити кошти та час на досяганні поставлених цілей. Додатково розробиться завдання програмістам, план розвитку на ближчі 3 місяці.

📢 Сподобалась стаття? Долучайся до нас у соціальній мережі 👍 Facebook та шукай наш канал у 👉 Telegram. Отримуй цікаві статті та новини відразу у стрічку!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *