Як правильно керувати фінансами у період кризи

Економічна криза – це завжди неприємно. Цьогорічна стала особливою. Дехто втратив роботу, хтось отримує меншу зарплату, комусь довелося піти у позачергову неоплачувану відпустку. Але всі відчувають на собі негативні зменшення фінансів. Як зробити так, щоб пережити всі ці неприємності можна було простіше і легше?

Як керувати фінансами у складні часи?

У кризу потрібно чітко дотримуватися простих правил. А саме точно знати, скільки у Вас грошей було до кризового періоду. Тоді дізнайтеся скільки коштів у Вас є зараз. І наостанок спрогнозуйте скільки Ви отримуєте протягом наступного місця. Одним словом, оцініть свої реальні доходи.
Фінансові експерти радять дуже свідомо підійти до управління власними коштами:

  • Визначити з чого складався Ваш докризовий бюджет, скільки всього грошей було.
  • Варто зрівняти вартість на основні ціни і послуги докризового і нинішнього періоду.

Коли Ви будете усе це точно знати, то зрозумієте, скільки грошей за місяць зможете витратити.

Як контролювати свої доходи і витрати?

Для того аби правильно витрачати кошти в період кризи, варто вести їх облік. Це допоможе мати гроші на всі базові потреби. Фінансові експерти радять у складних ситуаціях не брати мікрозайми у різних фінансових установах. Адже зазвичай вони мають дуже високу процентну ставку і якщо

Ви, наприклад, втратите роботу, то за місяць чи два отримаєте величезну суму боргу. Краще позичити гроші у друзів або у надійному банку.

Взагалі ж найкраще узагалі не звертатися до кредитування, а витрачати гроші лише на найнеобхідніше: продукти та ліки.

Зберегти гроші та заробити

Фінансові аналітики радять дотримуватися трьох правил в управлінні фінансами під час кризи:
Максимально скоротити витрати і використовувати лише найбільш обмежений бюджет.

Гроші повинні «працювати». Навіть, якщо Ви поки у вимушеній відпустці то Ваші кошти все рівно мусять трудитись. Варто відшукати ті інструменти, за допомогою яких Ваша грошова маса навіть у кризовий період буде збільшуватись.

Розкладіть гроші по різних місцях. Не варто вкладати кошти у одну справу чи класти їх на один депозит. Варто рівномірно їх розприділити аби зменшити ризики.

Бухгалтерія вдома: як її вести?

Вести бухгалтерію можна за допомогою сучасних гаджетів. Адже варто лише скачати мобільні додатки і вже за допомогою них Ви зможете контролювати свої прибутки і витрати. Це, наприклад, Money Manager чи Wallet. Вони допоможуть Вам автоматично проводити розрахунки, стануть чудовим способом правильно і чітко вести бухгалтерію.

Як правильно вести домашню бугалтерію

Деякі експерти радять користуватися програмою Excel. Але якщо якісь із способів Вам недоступні, то можна просто взяти зошит і ручку та вести просту бухгалтерію. Наприклад, розділіть аркуш на дві частини і вписуйте в одну доходи, в іншу витрати. Або знайдіть свій найбільш ефективний механізм ведення бухгалтерії.

Рекомендуємо ознайомитись: Як можна оплатити комунальні платежі у Monobank, детальна інструкція

Як відкладати кошти у період кризи?

Аби ніякі кризи Вам не були страшні, потрібно завжди мати «фінансову подушку». Для цього варто детально розписати власні доходи і витрати за останній період, наприклад, за місяць. В мобільних додатках зробити це буде ще простіше.

Як відкладати кошти у період кризи

Таким чином Ви побачите, скільки витрачаєте і скільки лишається «вільних грошей». Ці невикористані кошти і можуть стати складовою «подушки безпеки».

Можна також відкладати кошти в три різних кошики. Фінансові експерти радять роз приділяти їх так:

  • Фіксований

Сюди відкладають великі суми, відсотки від яких можуть покривати певні фінансові витрати в кризовий період. Це депозити, державні облігації, нерухомість і т.д.

  • Активний

Сюди можна віднести інвестиції. Тобто Ви можете купувати якісь акції чи вкладати гроші у проекти, які лишень починають розвиватися. Але коли вони «вибухнуть», то Ви отримаєте значний прибуток. Але якщо Ваш перший кошик не дуже прибутковий, то варто добре подумати, перш ніж щось вкладати у другий.

Медичне страхування

Це той кошик, куди Ви відраховуєте гроші або на медичне страхування або просто кошти на лікування у разі хвороби. Він має бути завжди повний, інакше два інші кошики Вас точно не будуть радувати.

Як правильно економити кошти?

В умовах кризи варто не впадати у паніку, а краще знайти якісь нові аспекти розвитку та економії. Наприклад, однією з найбільших статей витрат є трати коштів на їжу. Не варто замовляти доставку з ресторану, кафе, а краще самому щось приготувати.

Це буде цікавіше і набагато економніше. А переглядаючи безкоштовні ролики в Інтернеті Ви ще й дізнаєтесь багато нового про кулінарію.

Якщо Вам нудно вдома, можна пройти безкоштовні курси онлайн, почитати нові книги, почати вчити мову чи робити щось своїми руками. Це допоможе пережити карантин веселіше і в майбутньому може стати Вам у нагоді.

Цікаво знатиЯк отримати електронний цифровий підпис через Приват24

Проте не варто купувати велику техніку, гаджети у період кризи. З такими покупками треба зачекати до кращих часів. Звісно потрібно придбати одяг, взуття, але робіть це більш економніше, шукайте можливості купити дешевше.

Також варто і добре подумати про час. Навіть якщо і здається, що його багато, його потрібно використовувати раціонально і з користю.